måndag 6 augusti 2007

Skynda långsamt

Man kan naturligtvis inte odla mustasch både snabbt och långsamt. Däremot kan man odla mustasch snabbt och lugnt. Lugn anser inte en hastighet, utan snarare en sinnesstämning. Det finns sällan ett egenvärde i att göra saker långsamt, desto oftare förekommer det när man gör något lugnt.

Man kan ta en månad på sig att odla en mustasch, eller så gör man det på en vecka och får på så sätt tid över till andra roligara - finns det? - intressen. Det ska dock tilläggas att alla inte har samma förutsättningar i att pryda sin överläpp snabbt och enkelt.

Mustasch är inte fart och fläkt, det är en attityd.

10 kommentarer:

Andreas Henriksson sa...

mycket attityd dessutom: det är ett stort långfinger till etablissemanget. En "up yours" till Wallenbergarna och George W Bush Jr och en uppmuntrande hälsning till resten (med vissa viktiga undantag).

jonbo sa...

Är du ledsen för att din mustasch inte tar sig framåt snabbt?

Andreas Karlsson sa...

Nej, varken ledsen eller bekymrad: det känns bra att min mustaschväxt harmonierar med mitt lugn och icke-jäkt. Finns det månne ett vetenskapligt samband?

jonbo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jonbo sa...

Jag ser ju ut som en tysk p-skådis. Alltså är min mustasch starkt erotisk - ser du fortfarande ett samband så är det ok med mig.

Andreas Karlsson sa...

Du ser inte ut som en tysk p-skådis, du är en identisk mustaschkopia av Roland Cedermark - i alla fall om några veckor. Men du kanske uppfattar honom som erotisk också?

jimmy asklund sa...

Dragspel, om nåt, är väl laddat med erotiska undertoner?

Anonym sa...

jimmy, du får gärna utveckla det resonemanget. är sugen på att höra förklaringen. och jag håller med om att mustaschen kan provocera inom de sexuella områdena. mustasch är attityd även i sängkammaren.

Andreas Karlsson sa...

Dragspel, ja. Rolle, inte i mina ögon.

Alex sa...

Jag ser ju ut som en tysk p-skådis. Alltså är min mustasch starkt erotisk - ser du fortfarande ett samband så är det ok med mig.
Thats the spirit