lördag 4 augusti 2007

En orättvisa är kompenserad för


Hej killar!

Nu kommer bild nummer två på min musche. Jag är ganska nöjd med själva mustaschen men jag är lite missnöjd med färgen. Min hårväxt i ansiktet har samma färg som min hud i princip. Resultatet är att man inte kan se min mustasch på längre avstånd och att den inte fastnar på foton där inte kvalitén är hundraprocentig. Så jag blev desperat och gjorde det som jag tidigare med hårda ordalag fördömt: Jag använde mascara.


Varför?


För att även de beundrare som sitter på de bakersta raderna kan få sig en glimt av härligheten.


Resultatet kan ni se på bilden. Plötsligt framträder en relativt tät (eller fjunig, beroende på hur man ser det) mustasch med oblyg längd och en ganska fin design (aningens inspirerad av Gustaf "Mange" Spetz). Jag vill understryka att jag vanligtvis inte använder mascara till min mustasch. Genom livet går jag naturell. Det är bara ibland när jag är på scen och när jag ska lägga upp en bild av pedagogisk natur som jag använder mustasch-smink.


Trevlig helg alla mustascher. Kul att rörelsen växer!


Till sist vill jag beklaga Åbergs svek. Men förlåtande som jag är inbjuder jag honom till vår mustaschgemenskap igen.