onsdag 22 augusti 2007

Mustasch för allmän beundran (eller besudling).

Jag skulle bara vilja börja med att säga en sak: Jag är stolt över min musche!

Med detta i åtanke så skulle jag vilja dela med mig av mitt nystartade musche-liv. Min musche har väckt synnerligen blandade reaktioner från alla de håll (även mitt eget). En av de mest genetiskt ansvariga för muschen, min moder, tycker definitivt att den höjt mitt lyte till ännu en spännande dimension av manlig fägring. Min fader delar kanske inte hennes entusiasm men skrattar gott åt mitt försök att uppbringa en manlighet jämte hans egen (han stoltserar med ett maffigt helskägg - vari en mustasch självklart ingår).

Men allra mest har jobbet reagerat. Man kan tycka att kombinationen sjuksköterska och musche skulle ha tveksam framtid att gå till mötes, vilket även många av mina kära undersköterskor påpekat. Mer positivt inställda är den till huvudsakligen manligt bestående läkarkåren. Jag skulle härmed vilja genomföra en liten lista på vad jag har kallats likna av mina kära kollegor:

Erroll Flynn
Clark Gable
Nej, Jona och åter nej
Våldtäktsman
Cowboy
Tysk porrskådis (Horst Grossenschlange)
Günther

En del tar jag direkt som komplimanger medans andra rinner av mig som vatten på en gås. Men målet med muschen måste trots allt vara att väcka reaktioner - vilket den absolut har gjort. Ingen ånger går att finna.

1 kommentar:

Unknown sa...

jag anser att du inte behöver ta åt dig av den kritik som framförts mot din mustasch. Jag anar en viss avundsjuka från dina kvinnliga kollegor. Kämpa på med din musche! och sträck på dig lite extra för att du blivigt jämförd med Günter, han har en riktigt het musche!