onsdag 22 augusti 2007

Min musche som den ser ut idag




Jag vill börja med att tacka för alla intressanta inlägg som har kommit den senaste tiden. Tack Gustaf för tipset om att äta rätt. Det är kanske det som fattas för att min musche ska blomma ut på allvar?

Jag har odlat min musche ganska fritt på Öland och i Småland och en stund här i Uppsala. Och detta är nu resultatet. Men muschen lever farligt. Min fru, som förut uppmuntrade med t-shirt och allt, har nu svängt på en femöring och kommer nu med oregelbundna hot för att få mig att raka av den. Hon har till och med börjat puss-strejka. Men jag ser mig själv som martyr för den behårade överläppen och bär dessa prövningar med en stolt, om än aningens för blond, musche.

Vidare vill jag visa en bild på min svåger som tog saken i egna händer och satsade hårt från början med en vågad stil på muschen. Lite liknande den Gustaf öppnade med innan han blev influerad av det vilda 40-talets Tyskland.

Kör hårt killar.







2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobbat Tiger-Inge. Lite mer B-vitamin så är saken biff!
Tror du att man kan ändra färgen på muschen genom sin kost? Jag tror jag ska prova att äta enorma mängder morrötter ett tag framöver för att se om man kan få röd musche längst in som sedan växer ut sakta men säkert.

Gustaf Spetz sa...

Jag äter mycket morötter och har en lite rödlätt mustasch. Vet inte om det beror på att jag äter morötter eller att min farsa också har det, fast han kanske också äter mycket morötter?
Well, starkt jobbat Inge. Muschen pryder dig verkligen. Jag tror frugan bara är lite avundsjuk för att inte hon kan få någon musche...