tisdag 9 oktober 2007

Nu är det slut

Lördagen den 27:e oktober, en tidig morgonstund, solen kanske skiner genom persiennerna. Ett klippande ljud präglar atmosfären tills dess att det tystnar tvärt och ersätts av ett surrande. Det vita kaklet i handfatet klickas sakta men säkert allt mer mörkt. I luften svävar partiklar av hår. Detta är stunden då mustaschen kommer att gå hädan, då jag, Jona Borén återgår till att sprida en något yngre version av mitt yttre själv. Kanske kommer aldrig mustaschen att återfå sitt fäste under min näsa, kanske kommer den en dag vara tillbaka. Ingen vet. Kvar lämnas överläppen till sitt eget minne. Tack för den här tiden.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte om jag ska gratulera dig eller gråta över den dödade muschen. Men jag har själv gått den vägen. Du kommer att uppleva tomhet, saknad och brist på respekt. Men du kommer även få vissa uppmuntrande tillrop och ryggdunk. Välj själv vem du lyssnar till...

jonbo sa...

Som du redan vet, men som kanske kräver förtydligande för andra så vill jag att ni noterar datumet mustaschen ryker (27:e oktober). Alltså är texten skriven som en profetia för framtiden, en självklar sanning dock.

Samuel Nilsson sa...

det är ju grymt att du har sparat ända tills nu! visste inte det. men varför lägger du inte upp bevismaterial i form av ett muschigt foto?

Jona sa...

Jag har ingen kamera. Men idag kan jag meddela att den har försvunnit. Saknad men inte glömd.

Anonym sa...

Det kommer att vara den perfekta blogg sida för alla som vill veta om detta ämne. Du vet en hel del att praktiskt svårt att argumentera med dig (inte för att jag verkligen vill ... haha). Du ställer helt en helt ny spin på ett ämne thats varit skrivits om i flera år. Fantastiska saker, bara bra!