onsdag 5 september 2007

Man vill ju inte skapa en trend...














Efter ett par veckor med mustasch har jag nu bestämt mig för att avverka... varför? Kanske ligger det nära till hands att tro att jag inte trivdes? Det är långt ifrån sant och visar snarare på en obotlig och snuskig trångsynthet hos personen i fråga. Mustasch är och kommer alltid att vara någonting vackert. Däremot har jag märkt att risken för trendighet är påtaglig, inte minst i en miljonstad som Sthlm. Jag skulle inte stå ut med tanken att ha bidragit till att mustasch bärs av någon annan anledning än att det är snyggt... allra minst för att det är en trend - en "fluga"! Så jag håller låg profil tills det har lugnat ner sig - sen kommer kanske dagen då den här världen på allvar är mogen för revolution!

/er vän och broder i kamp för sanningen om sanningen om manlig hårväxt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en fin musch du har odlat iaf! Synd att jag inte sett den live...

Anonym sa...

Äsch tobbe, vad synd att du ska raka bort den. Du ser ju finfin ut i musche, jag är imponerad! Du om någon borde väl känna ett ansvar för att visa din son vad riktig manlighet är, alla farsor har ju mustasch, eller?

Anonym sa...

stört va ordet!
tror du att vi kan få maken min att gå med i er klubb bara för att liksom bryta sig ur mönster, fasader och rutiner. han har ju skägg och mustasch. han hade mustach för några år sedan. då råkade jag säga att jag fick känslan att han var 10 år före mig, redan var tre barns far och färidutbildad. kanske lite väl valda ord från din sida kunde få honom till er klubb.
stört!

Anonym sa...

Hej stört!
Tack för ditt inlägg.

Anonym sa...

vem är anonym/stört? spännande...