onsdag 22 augusti 2007

Ett slag för B-vitamin!

Hej boys.

Jag är hemma nu igen efter att ha odlat musche på östligare longituder. Jag har nog som de flesta andra alltid vetat att det är viktigt med en god kosthållning för en fin mustaschväxt, men på min resa österut fick jag lära mig vad kanske inte så många känner till; att det är intaget av B-vitamin som ger lyster och stadga i mustaschen.
Det finns många olika typer av B-vitaminer som var och en har sin speciella funktion. B-vitaminer hjälper bl. a kroppen att ta upp energi ur maten och bryter ned fett, kolhydrater och protein. B-vitaminerna ser dessutom till, OBSERVERA, att hår, både på huvudet och på överläppen, hud och naglar håller sig starka och friska.
För er som lider av torr och tråkig mustasch-växt vill jag tipsa om vitaminet B-5. Det påverkar fuktbalansen i mustascen och ger en finare och glansigare mustasch.
Som ni säkert vet är B-vitaminer vattenlösliga och måste därför tillföras genom den dagliga kosten. Men den industriellt bearbetade kosten, som de flesta livnär sig på idag, är så fattig på B-vitaminer, att det måste betraktas som livsfarligt att enbart förlita sig på den som vitaminkälla.
Jag skulle därför vilja rekommendera er att ersätta industriellt bearbetade matvaror med mer naturliga, oförstörda produkter, såsom t ex vitt ris med råris, vitt mjöl med fullkornsmjöl. Och snälla boys, undvik socker och överdrivet bruk av alkohol, det bryter ner er fina mustaschväxt!!!
Well, det var allt för den här gången.
Odla lugnt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Välkommen hem Mange, och tack för att du delar med dig av dina odlingshemligheter till oss andra. jag misstänker att du nu har en riktigt frodig skapelse under näsan och jag skulle vilja se en bild på den här på sidan så snart som möjligt!